- Huszti György írása -
Nem, ezúttal nem a mai Valentin Napról lesz szó 🙂
Ha a világ közel 70 millió goljátékosának mutatnánk egy ábrát, ahol felül egy piros valami, alatta pedig egy fekete valami szerepelne, és megkérdeznénk (vagy meg sem kérdeznénk 🙂), hogy melyik golfozóra gondoltunk, vajon hány tízmillió (talán az összes?) vágná rá gondolkodás nélkül a megoldást? TIGER!
Nos, ezt a vasárnapi öltözködési őrületet igyekszik meglovagolni a Golf G.O.A.T. amikor is - 27 évig tartó Nike együttműködést követően - mindössze öt héttel a pipásokkal történt szakításának bejelentése után, a TaylorMade Golffal együttműködve új, saját sportruházati terméket dob a piacra SUN DAY RED néven.
“A név adja magát”, - jelentette ki Tiger Woods a bemutatkozó sajtóeseményen, “hiszen a Sunday Red én magam vagyok, gyakorlatilag már a szinonimámmá vált a hosszú évek során”
De akkor miért is lett külön írva a Sunday szó? Erről már David Abeles a TaylorMade Golf vezérigazgatója ejtett szót, aki szerint a úgynevezett hármas szabály (főleg rövid szavak esetében) mindig jót tesz a marketingnek, nem véletlen, hogy például Tiger korábbi jelmondata is a következőképpen hangzott: "Dolgozz keményen, gondolkozz keményen, játssz keményen”.
Ugyanakkor Abeles úgy gondolja a (SUN) utalhat akár a napsütötte időjárásra is, amely hasznos tartozéka a golsportnak, főleg ha valaki nap mint nap (DAY) a pályákon tölti az idejét.
A vörös (RED) szín viselése kapcsán Tiger már néhány évvel ezelőtt felfedte a “titkot”, amely szerint ez az Édesanyjának Kultida Woods-nak köszönhető:
"Vasárnaponként vöröset hordok, mert Anyám azt hiszi, hogy ez az én színem" - mondta ekkor. – “És, tudod, mindig hallgatnod kell Anyukádra”.
David Abeles vezérigazgatója egyébként annyira hisz az új márkában, hogy megígérte a jelenlévő sajtómunkatársaknak, miszerint 10-20 év múlva is emlékezni fognak erre a napra és arra, hogy jelen voltak a „SUN DAY RED” indulásakor.
Az egyelőre férfi ruházati cikkek – golfpólók, kapucnis pulóverek, felsőruházati cikkek – május 1-től lesznek elérhetők online értékesítésen keresztül az Egyesült Államokban és Kanadában. A tervek szerint a termékcsalád hamarosan lábbelikkel, valamint női és gyermek ruházattal bővül.
A logó (ki gondolná 🙂) egy tigrist formáz, kissé talán nonfiguratív módon, amely összesen 15 csíkból tevődik össze, utalva a 15 Major-torna győzelemre. Újságírói kérdésre, miszerint mi fog történni, ha a G.O.A.T. újabb Majort nyerne (utoljára egyébként 2019-ben az emlékezetes Masters győzelmekor került erre sor), Tiger mosolyogva vágta rá a választ: “Természetesen, akkor majd újra tervezzük a logót”
A hatalmas felhajtás - Tiger személyén túlmenően - annak is szól, hogy a Tigris 27 évnyi profi pályafutása során még sosem viselt más ruházatot a Nike-n kívül, illetve maga a TaylorMade is eddig sokkal inkább az ütők és labdák területén kívánt piacvezető szerepre tőrni, mintsem a golfruházat terén.
Abeles és Woods prémium aktív életmód márkaként jellemezte a SUN DAY RED márkát, amely - reményeik szerint - ugyanannyira segíti majd a profi teljesítményt a golfpályán, mint amennyire kényelmes lesz a gyerek hétvégi focimeccsén.
Woods egyébként - természetesen - egy SDR kasmír kapucnis pulcsit viselt a bejelentés alatt, de a nagyközönség már a holnap kezdődő Genesis Invitational-on is találkozhat a termékkel, hiszen az egykori világelső is indul a tornán (ahol három évvel ezelőtt szörnyű autóbalesetet szenvedett). Hogy aztán vasárnap a Riviera Country Clubban láthatjuk-e a SUN DAY RED vasárnapi piros-fekete kollekcióját már csak attól függ, hogy Tiger hogyan birkózik meg a cutvonallal az első két játéknapot követően.
Természetesen - talán közel 70 milliónyi golfbarátunkkal együtt - szurkolunk, hogy a vasárnap a SUN DAY RED márkáé legyen 🙂